Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Halloj allihopa.
har en 850 :96a kombi se 2,5 liters manuell
kollade runder på detta forumet i timme efter timme po kunde inte hitta någon med samma fel som jag. När jag gasar på så börjar det hoppa känns ungefär som om det skulle va ett fyrkantigt däcka fram plus att det drar till höger hela tiden. släpper jag gasen o låter den glida fram slutar det direkt. nårgon som har någon lösning på detta! har fått lite förslag redan av olika folk. har gjort ballansering på däcken fram ivf.. avaktar svar, tack på för hand mvh jimi
av *pettson*
sniff_25 skrev:Halloj allihopa.
kollade runder på detta forumet i timme efter timme po kunde inte hitta någon med samma fel som jag. När jag gasar på så börjar det hoppa känns ungefär som om det skulle va ett fyrkantigt däcka fram plus att det drar till höger hela tiden. släpper jag gasen o låter den glida fram slutar det direkt. nårgon som har någon lösning på detta! har fått lite förslag redan av olika folk. har gjort ballansering på däcken fram ivf.. avaktar svar, tack på för hand mvh jimi
tja hoppar det fram och drar åt ett håll så antingen har du ett gånget lager eller en länkarmsbussning som inte är av denna värld..
Det sker alltså endast under belastning..
Tjo,..
jo det låter nog troligt. får prova bytta skiten i dagarna o hoppas det hjälper.. men det skumma e ju att det bara e under gas "belasning
" annars rullar den fint o jämnt....

tack så mycket för förslaget. mvh jimi
av *pettson*
sniff_25 skrev:Tjo,..
jo det låter nog troligt. får prova bytta skiten i dagarna o hoppas det hjälper.. men det skumma e ju att det bara e under gas "belasning
" annars rullar den fint o jämnt....

tack så mycket för förslaget. mvh jimi
om det beter sej så illa måste du inte byta för att se skadan.. det räcker med en kofot och bända lite.
av Bred
å det är inte något motorfäste som har gett sig?
av ZAV
sniff_25 skrev:Halloj allihopa.
Har exakt samma fel på min nya 855. Följer tråden & hojtar om jag löser det på min, kan ju vara ett motorfäste. På min så är det mesta bytt, länkarmar vä & hö, stabilisatorstag på båda sidor. Allt förutom undre motorfästen.
av sniff_25
kul o höra att det e fler som ha samma problem,.. :)
men det skumma e ju faktiskt att det slutar så fort man trycker ner kopplingen.... börjar nästan fundera på bränsle blandningen skitiga filter eller nått åt det hållet. verkar skummt som fan... ivf....
tackar för alla svar jag kan få... mvh jimi
av *pettson*
sniff_25 skrev:kul o höra att det e fler som ha samma problem,.. :)
men det skumma e ju faktiskt att det slutar så fort man trycker ner kopplingen.... börjar nästan fundera på bränsle blandningen skitiga filter eller nått åt det hållet. verkar skummt som fan... ivf....
tackar för alla svar jag kan få... mvh jimi
tyckte du sa att bilen gjorde saker..
Du sa inget om att motorn misstände osv?..
Ni har kollat nåt så enkelt som fästet under remskivan?.. Dom brukar kollapsa..
av sniff_25
Ja det ska jag göra. men vilken remskiva?
inte den vanaste mekanikern precis,.. klarar mig ivf :)
av kawahasse
Hade en Laguna som en inre drivknut gick slut på(damasken var borta så det hade kommit in grus), då skakade det vid gaspådrag men inte annars, det skakade dock mest i sidled..
Kolla då även medbringaren (som drivknuten glider i) jag hade gropar i den efter knuten, det kunde inte glida i den som det skulle då.

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]