*pettson* skrev:ZAV skrev:På min 855 sitter det en original Volvo startspärr (stoppar i en rund plastnyckel i hålet). Jag ska koppla in Volvo Guard 2 men undrar hur jag kopplar bort startspärren (imobilizern) helt & hållet?
Vore tacksam för snabb hjälp. Btw, hoppas alla haft en glad midsommar helg 8)
som jag sagt i flera andra forum.. det är ingen information man bör sprida. Enklast är att du själv följer upp kablarna och tar bort enheten. Du måste INTE vara raketforskare för att göra detta. Har tagit bort ett antal sådana och ALLA är likadant inkopplade.
:D , jo igår när jag kopplade in mitt VG2 så hittade jag imobilizer enheten, alla kablar från imobilizern var helsvarta. Men som sagt raketforskare e man ju inte så då borde det ju gå bra ia lla fall... 8) ,det satt ju rätt många skarvhylsor, men jag tror på dig så jag antar att man bara river allt...
Måste jag ta bort minuspolen först? Så det inte blir nått knas el så? Jag menar bara om man måste koppla förbi den med kopplingschema el liknande? Eller är det bara att klippa alla kablar & tabort enheten? Blev lite osäker nu..Pettson, skicka gärna ett pm el nått.