- Idag, 12:30
Avtagbar dragkrok, Brink.PNG (541.47 KiB) Visad 37 gånger
Bil: V70 Classic, 2000
Avtagbar dragkrok : äldre modell av märke Brink
PROBLEM: Jag får inte loss dragkroken
Se bild.
1. Är min dragkrok "felaktigt" monterad? På min bil pekar ljusblå spaken mellan kl 6->kl 9. På alla instruktionsbilder m.m. ska spaken peka i intervallet mellan kl 6 och kl 3
2. Ska jag dra ljusblå spaken mot kl 6 eller mot kl 9 för att lossa dragkroken? Den sitter väldigt hårt fast kan jag säga.
3. Någon tidigare ägare har lyckats bryta av nyckeln i dragkrokslåset :(
Vet ej om låset är i läge Open/Closed.
Men, om nyckeln är i läge "Open" så ska man väl i teorin bara vrida spaken för att lossa dragkroken?
4. Vid besiktning: Jag vet att dragkroken måste gå att ta av och på, men blir det underkänt om nyckel ej finns till låset = låset är alltid i läge Öppet?
Summa kardemumma: Vad är era tips för att få av dragkroken
Avtagbar dragkrok : äldre modell av märke Brink
PROBLEM: Jag får inte loss dragkroken
Se bild.
1. Är min dragkrok "felaktigt" monterad? På min bil pekar ljusblå spaken mellan kl 6->kl 9. På alla instruktionsbilder m.m. ska spaken peka i intervallet mellan kl 6 och kl 3
2. Ska jag dra ljusblå spaken mot kl 6 eller mot kl 9 för att lossa dragkroken? Den sitter väldigt hårt fast kan jag säga.
3. Någon tidigare ägare har lyckats bryta av nyckeln i dragkrokslåset :(
Vet ej om låset är i läge Open/Closed.
Men, om nyckeln är i läge "Open" så ska man väl i teorin bara vrida spaken för att lossa dragkroken?
4. Vid besiktning: Jag vet att dragkroken måste gå att ta av och på, men blir det underkänt om nyckel ej finns till låset = låset är alltid i läge Öppet?
Summa kardemumma: Vad är era tips för att få av dragkroken
Bilagor
Siste man tar med sig flaggan