Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kgunnar2
Har problem när jag skall starta från stillastående...Bilen saknar helt kraft på ettans växel...även problem ibland vid acceleration på de högre växlarna...
Det rycker även ibland i bilen...
Har en S70 2.5 SE...99:a
Användarvisningsbild
av 142power
kan va så att du har beläggningar i spridarna, har du provat o hälla i en flaska STP injector cleener? min käre far hade precis samma fel som dig. o han hällde i en sån flaska när han tanka fullt, sen efter han kört upp tanken så gick bilen jättebra sen.. så mitt tips är att nästa gång du tankar så spring in på macken o köp en sån flaska o häll i det. den kostar c:a 65 kr.

mvh kim
av kawahasse
Injectioncleaner är bra. Rycker den även vid fullgas acceleration på dom högre växlarna? Kan vara ACn som du känner, den slår till o från rättså ofta o då känner man ryckningar men på fullgas så ska inte den slå till.. Slår den till när man åker iväg så kan bilen kännas lite kraftlös speciellt om man åker lugnt.
av kgunnar2
Skall testa STP injector cleener...
Ryckningarna kommer vid lägre varvtal, typ om jag ligger i 50 km/h på 3:ans eller 4:ans växel...
Men bilen har även blivit grymt seg att accellerera om man ligger i 90 på femmans växel och gasar på...Det är värre de gånger jag kör med ac:n på, men bilen går mycket trögare nu än den gjort tidigare.
av kawahasse
Vet inte hur du kör men i en del fall kan det vara bra att gasa ur den riktigt ordentligt, varva ur den med fullgas till rödmarkeringen på varvräknaren några gånger 2-3ans växel eller nåt sånt.
Kan vara nåt att börja med innan du lämnar in den..
av *pettson*
kawahasse skrev:Vet inte hur du kör men i en del fall kan det vara bra att gasa ur den riktigt ordentligt, varva ur den med fullgas till rödmarkeringen på varvräknaren några gånger 2-3ans växel eller nåt sånt.
Kan vara nåt att börja med innan du lämnar in den..
Inget kamremsbyte utfört nyligen?
av kgunnar2
Har kört upp en tank nu med STP injection cleaner och bilen gåt mycket bättre...
Användarvisningsbild
av 142power
du ser :D du kan ju hälla i en sån flaska var femhundrade mil eller nått så kommer det inte vara några beläggningar i spridarna framöver. :lol:
av *pettson*
142power skrev:du ser :D du kan ju hälla i en sån flaska var femhundrade mil eller nått så kommer det inte vara några beläggningar i spridarna framöver. :lol:
medlet finns redan i all 95 oktanig bensin..
Om det ska vara något tvättmedel värt namnet så får man lämna spridarna på tvätt. Då kör man dom med ett tvättmedel samtidigt som dom varvas (man kör olika frekvenser på spridarna)
Efter det kör man en ultraljuds tvätt.. och som avslutning en körning till med tvättmedel och sen en uppmätning så att dom ger vad dom ska.
av Larzan
Läckande slang vid vevhusventilationen gav mig samma symptom. Helt orkeslös och jag skulle dra tattarholken.
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]