Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mialen
Hej! Har en V70 sen 98 som klassas som 99 där Abslampan, kylvätskenivå o bromskrets lampan lyser, ingen felkod på hjulsensorer, men canbuss felkoder i Abs-system, går inte komma in i instrumentstyrdon! Har bytt drivaxlar och abs sensorer fram samt givare för kylvätskenivån men ändå lyser dom! Vad kan va fel? Kombit? Eller nått annat! Nån som har tips på vad kolla?

Felkoder 0092 och 0095
Senast redigerad av 1 mialen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Du lär väl ha den äldre 3-kanals ABS-styrenheten som lödningar ofta går sönder i?
Broms-varningslampan är nog en följd av att ABS-enheten larmar för fel. Eller så går den till en tryckbrytare på huvudcylindern, har inte riktigt koll..

Kylvätskenivå - kolla att flottören i exp-kärlet inte har fastnat eller gått sönder. Det är ett ringformat flöte med en magnet i som löper på en "pinne" upp från botten på burken. Inne i "pinnen" sitter en reed-switch instoppat från undersidan. Den har en tendens att trilla ur på min bil när jag lyfter exp-kärlet vid kamremsbytena. Men det borde bli motsatt problem om reed-switchen glider ur; inget larm vid låg nivå. Iallafall switchen är en ömtålig historia inkapslad i ett tunt glasrör, trillar den ut så lär den lätt gå sönder.

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]