Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hendman112
Jag har hittat ett par snygga extra säten (de som man har i bagaget) till min v70, då man kunde skaffa bilen som en 7 sitsare, dock tänkte hur de går till med registreringen, hur omregisterar jag bilen till en 7 sits bil? Blir de stora problem? Är en student så tänkte skaffa säten så att alla kan följa med på en roadtrip. Dock vill helst inte få en massa böter för jag har med mig 6 pers.
av sicnarf
De sätena är bara för barn upp till 15 år. Du behöver inte registrera något. Fäll ner de vid besiktningen så de inte ser det. För de kollar och då kan du kanske få problem.
av Hendman112
Dock hur registrerar jag bilen som 6+1? För min kompis hade en kabbe med baksäte, dock den var registrerad som 2 sits. Han visste inte om de och fick rejäla böter. Sen tycker vi om att tramsa, så de korta får sitta där bak tänkte jag 😂
av Storfot
Det är inte säkert den måste registreras som sjusitsig. Vissa bilar (inklusive de Volvos jag haft med extrasäte) är registrerade som femsitsiga, men får ändå ha två barn i extrasätet.
Oavsett vilket så är det som sagt bara avsett för barn upp till en viss ålder/längd/vikt, så att lagligt sätta dina studentpolare där kan du glömma.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]