Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jolla_
hej!
har fått dom här felkoderna av volvo 436, 414, 425.

volvo sa att dom kom för att ja hade bytt avgassystem,satt i dump,luftfilter å recercat. att avgaserna inte fick rätt värden så lambdasonderna gav utslag,o dom kunde inte hjälpa mig med de för dom håller bara på med volvo orginaldelar sa dom.

men sen så har ja tagit kontakt med olika trimmningsföretag o dom säger att man kan trimma bilen så som ja gjort utan problem säger dom,vad ska man tro?
något som har något att komma med?

någon som kan hjälpa mig???tack!

mvh jonas....
Senast redigerad av 1 jolla_, redigerad totalt 0 gånger.
av jbl
Jag har då för mig att byter man främre delen med race kat så behövs det trimmjukvara för detta. Annars så blir det felmedelanden.
av *pettson*
jolla_ skrev:hej!
har fått dom här felkoderna av volvo 436, 414, 425.

volvo sa att dom kom för att ja hade bytt avgassystem,satt i dump,luftfilter å recercat. att avgaserna inte fick rätt värden så lambdasonderna gav utslag,o dom kunde inte hjälpa mig med de för dom håller bara på med volvo orginaldelar sa dom.

men sen så har ja tagit kontakt med olika trimmningsföretag o dom säger att man kan trimma bilen så som ja gjort utan problem säger dom,vad ska man tro?
något som har något att komma med?

någon som kan hjälpa mig???tack!

mvh jonas
jag får anta att din bil har en årsmodell? Inte säkert att det skiljer nåt på koderna men.. OM sånt skiljer så är de väldigt bra att ha komplett information om bilen.
av jolla_
jbl skrev:Jag har då för mig att byter man främre delen med race kat så behövs det trimmjukvara för detta. Annars så blir det felmedelanden.
vart kan man få tag i trimmjukvara då?
hoppas någon svarar, behöver verkligen hjälp
av jolla_
jolla_ skrev:
jbl skrev:Jag har då för mig att byter man främre delen med race kat så behövs det trimmjukvara för detta. Annars så blir det felmedelanden.
vart kan man få tag i trimmjukvara då?
hoppas någon svarar, behöver verkligen hjälp
kan någon hjälpa mig?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Vill du ha svar får du ställa en komplett fråga, och då ingår årsmodell.

Koderna gnäller på laddtrycksreglering och bakre lambdasond.
av jolla_
Sparkz skrev:Vill du ha svar får du ställa en komplett fråga, och då ingår årsmodell.

jag har en volvo s70 turbo 97a.
vet inte vad ja ska fråga för vet inte vad felet är.
men om du läser igenom allt ja har skrivit så förstår du nog vad jag är ute efter.

kan du hjälpa mig?
av jolla_
jolla_ skrev:
Sparkz skrev:Vill du ha svar får du ställa en komplett fråga, och då ingår årsmodell.

jag har en volvo s70 turbo 97a.
vet inte vad ja ska fråga för vet inte vad felet är.
men om du läser igenom allt ja har skrivit så förstår du nog vad jag är ute efter.

kan du hjälpa mig????
Användarvisningsbild
av Funk
Har du "slängt ihop" dom delarna själv ?
Du får ursäkta men det är en ovanligt korkad kombination på en originalmotor..

Att det inte funkar är inte så konstigt, du har ändrat förutsättningarna för att mjukvaran skall fungera på ett vettigt sätt.
1: Sätt tillbaka främre originalröret med originalkat till att börja med. Då kanske det funkar...
2: Släng ut den öppna dumpen, montera aldrig tillbaka den om du skall behålla original insprutning...
3: Om du har öppet filter, risken är att original funkar bättre är ungefär 99%.. byt tillbaka.. Om du har insatsfilter i originalbox, så behåll det, även om original förmodligen funkar bättre..

Åk till TME / Atech / BSR eller annan bra trimfirma och skjut i en ny programvara eller ett chip, ihop med ditt sportavgassystem och kanske filtret kommer det att fungera. Om inget är trasigt..

Du skall få ett lite småtaskig instruktion som vi ger nybörjarna på jobbet när de har för bråttom: Gör om, gör rätt...

/Thomas
av jolla_
Funk skrev:Har du "slängt ihop" dom delarna själv ?
Du får ursäkta men det är en ovanligt korkad kombination på en originalmotor..

Att det inte funkar är inte så konstigt, du har ändrat förutsättningarna för att mjukvaran skall fungera på ett vettigt sätt.
1: Sätt tillbaka främre originalröret med originalkat till att börja med. Då kanske det funkar...
2: Släng ut den öppna dumpen, montera aldrig tillbaka den om du skall behålla original insprutning...
3: Om du har öppet filter, risken är att original funkar bättre är ungefär 99%.. byt tillbaka.. Om du har insatsfilter i originalbox, så behåll det, även om original förmodligen funkar bättre..

Åk till TME / Atech / BSR eller annan bra trimfirma och skjut i en ny programvara eller ett chip, ihop med ditt sportavgassystem och kanske filtret kommer det att fungera. Om inget är trasigt..

Du skall få ett lite småtaskig instruktion som vi ger nybörjarna på jobbet när de har för bråttom: Gör om, gör rätt...

/Thomas
ja ja har förståt de.
tyvär är de inte ja som gjort de utan förra ägaren.
så har inte kvar några orginal saker tyvär!killen ja köpte den av sa att han kört så ett år och att allt var bra..
tror även den är chipad för den laddar 1 bar visade det sig!
så de är alla dina tips till mig?

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]