Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Parka
Hej nån som har förslag på hur man lätt kan ta bort solfilm.tänkt montera solarplexius på V70 istället
Användarvisningsbild
av Nexus
Parka skrev:Hej nån som har förslag på hur man lätt kan ta bort solfilm.tänkt montera solarplexius på V70 istället
Varför ska du ta bort solfilmen???
Om den nu inte är skadad utan bara blekt kan du ju ha den kvar och sätta dit solarplexus oxå. 8).
av Uninium
Då blir det ordentligt mörkt :)

Nä men fönsterputs och rakblad eller prova med en värmepistol.
Har du otur om det suttit länge så är det stört omöjligt att dra bort det fint,blir bara småstrimlor av skiten :x så prova ovanstående eller nått annat starkt lösningsmedel.Ha nå tunna bra handskar på dig så slipper du få medlet på händerna så du blir torr som en 90åring.. :D
Användarvisningsbild
av Nexus
unlock26 skrev:Då blir det ordentligt mörkt :)

Nä men fönsterputs och rakblad eller prova med en värmepistol.
Har du otur om det suttit länge så är det stört omöjligt att dra bort det fint,blir bara småstrimlor av skiten :x så prova ovanstående eller nått annat starkt lösningsmedel.Ha nå tunna bra handskar på dig så slipper du få medlet på händerna så du blir torr som en 90åring.. :D
Ju mörkare destå bättre :lol:

Det är ett rent helvete att få bort gammal solfilm. jag testa med t-röd,thinner yes mm mm det kleta bara ihop limmet . rakblad på bakrutan kan bli knepigt med alla värme trådar :!: och på sidorutorna har du antenn trådarna :!: men annars kan det säkert fungara bra bara man inte slinter och drar en fet repa i rutan :( :(
av Uninium
Om du ska ha på sidorutorna bak(passagerar dörrarna) så tipsar jag om att ha gamla filmen på och resten solarplexius,man kan ju inte veva ner rutorna annars.
av perans69
det är hur simpelt som hellst att få bort den gammla solfilmen .... bara dra bort all solfilm kan dra med rak blad men får man loss en kant så går det ganska lätt . men klistret stannar kvar på rutan. men om du går till maxi eller någon annan välsorterad butik så finns det något som heter (limtvätt) och kostar ca 50 spänn litern,bara blaska på och torka av sedan bara putsar du med vanligt fönster puts. oooooh vips så e du klar för en kostnad på runt en 50 lapp . jag rinde till olika firmor som mrcap för ett exempel dom ville ha mellan 1500-2000:- för att göra det och alla sa att det var ett rent helvete och man skulle inte ge sig på det själv. men va fan man kan ju ändå prova om man ändå skulle lämmna bort det..

tur som fan man gjorde det!!! vol:-)
Användarvisningsbild
av Nexus
perans69 skrev:det är hur simpelt som hellst att få bort den gammla solfilmen .... bara dra bort all solfilm kan dra med rak blad men får man loss en kant så går det ganska lätt . men klistret stannar kvar på rutan. men om du går till maxi eller någon annan välsorterad butik så finns det något som heter (limtvätt) och kostar ca 50 spänn litern,bara blaska på och torka av sedan bara putsar du med vanligt fönster puts. oooooh vips så e du klar för en kostnad på runt en 50 lapp . jag rinde till olika firmor som mrcap för ett exempel dom ville ha mellan 1500-2000:- för att göra det och alla sa att det var ett rent helvete och man skulle inte ge sig på det själv. men va fan man kan ju ändå prova om man ändå skulle lämmna bort det..

tur som fan man gjorde det!!! vol:-)
Om det nu fungerar så lätt som du säger måste du ta patent på detta. :idea: Det finns åtskilliga där ute som svär ve och förbannelse över gammal solfilm. :evil:
av perans69
jag har gjort så på 2 av mina bilar med ett 100% resultat bara köpa limmtvätt & fixa i helgen!!!
av varri
Själv kör man med thinner, först ta ett rakblad å peta upp en flik.. bara dra av.. fram me en gammal t-shirt eller tröja eller så å gnugga med thinner! Funkar kanon!

Dock kan man bli lite halvknepig efter nån timme me thinner trasa.. Negativt eller bonus är väl upp till individen i fråga ;)

Nästa gång (som blir när bilen är lackad) så skall jag prova limtvätt.. billigare än thinner å säkerligen nyttigare?
av creamore
Koncentrerad avfettning... löser allt!!

Efter kopplingsbytet hängdes troféern[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]