Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur får man loss nedre delen av instrumentpanelen på en s70? Har googlat utan resultat, hittar bara en video på den övre delen. Skulle behöva byta undre delen då den fick lite stryk när jag demonterade tändningslåset.
Bilagor
IMG_0636.jpeg
IMG_0636.jpeg (3.01 MiB) Visad 417 gånger
Leta på youtube efter Robert DIY dash removal, finns flera filmer där
Nedre delen verkar hänga ihop med mittsektionen (där radio och acc sitter..)
Jag skulle nog överväga att limma/spackla/måla..
Det finns ju "vinyl-reparation"-satser att köpa för säten (demo se youtube), de kanske skulle fungera även på de vinylklädda partierna på brädan?
Men det lär väl bli svårt att hitta rätt färgnyans.. Du verkar ha samma "oak" inredning som jag; garanterat udda beige med ett stänk av grönt.
Jag har gått in för filosofin att det är okej med "plåster-reparationer" på så gamla bilar. Felet är ju fixat, man får stå ut med att man kan se att där finns en lagning om man granskar riktigt noga.
Själv skulle jag nog vikt in kanterna och fyllt upp hålen med epoxylim (sen tejpat över som gjutform), slipat jämt och sen mixat färg till samma nyans.
Går det inte att ta loss nån panel-del som man kan ta med till färghandlaren så att de kan föreslå lämplig färg och bryta rätt nyans. Knäpanelen på förarsidan brukar vara rätt enkel att ta loss.
Vissa byggmarknader har en handhållen scanner som man kan låna för att "läsa av" färgen på sitt hus innan man beställer bruten färg.. Kanske skulle gå?
Tyvärr brukar man inte kunna köpa mindre än en liter bruten färg..

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]