- ons 19 jul 2023, 20:18
Det finns ju "vinyl-reparation"-satser att köpa för säten (demo se youtube), de kanske skulle fungera även på de vinylklädda partierna på brädan?
Men det lär väl bli svårt att hitta rätt färgnyans.. Du verkar ha samma "oak" inredning som jag; garanterat udda beige med ett stänk av grönt.
Jag har gått in för filosofin att det är okej med "plåster-reparationer" på så gamla bilar. Felet är ju fixat, man får stå ut med att man kan se att där finns en lagning om man granskar riktigt noga.
Själv skulle jag nog vikt in kanterna och fyllt upp hålen med epoxylim (sen tejpat över som gjutform), slipat jämt och sen mixat färg till samma nyans.
Går det inte att ta loss nån panel-del som man kan ta med till färghandlaren så att de kan föreslå lämplig färg och bryta rätt nyans. Knäpanelen på förarsidan brukar vara rätt enkel att ta loss.
Vissa byggmarknader har en handhållen scanner som man kan låna för att "läsa av" färgen på sitt hus innan man beställer bruten färg.. Kanske skulle gå?
Tyvärr brukar man inte kunna köpa mindre än en liter bruten färg..
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65400 mil, borde väl kunna gå 100k. What could possibly go wrong? Oops..

Ny kupefläkt och nytt batteri monterat