Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Clayman
Tjena, har hittat en S70 T5 -97 med autotech trimmad motor, 400hk

autotech tar 139,900 för det trimmet. vet inte hur länge den varit trimmad men antagligen inte så länge...

Till saken, han som ska sälja den ska ha 140,000.

Jag har nu en 855 T5 italien import.

är den bilen värd de där 100,000 extra ?

vad ska jag se upp för när jag kollar/provkör den ?

kan det bli problem för mig o sälja den igen för runt samma pengar om jag bestämmer mig för att det inte var ett bra köp ?

den modifieringen är ju inte godkänd av bilprovningen, vad gör man om den inte går igenom ?

tack sålänge
av Kena
Vad du gör om den inte går igenom????
1. kör olaglig, åker du dit lär de ju inrätta dödsstraffet tillfälligt på dej.
2. sälj bilen....men vem vill köpa en som inte går igenom besiktningen
Nä allvarligt köp en som går genom besiktningen.
Användarvisningsbild
av Varti
Va ska man me 400 Hk till?? Räcker me 250 :D
Användarvisningsbild
av sweken
Den är inte värd dom pengarna, men ska du köra banrace så kanske. Köp en S70 T5 eller S70 R standard istället så får du valuta för pengarna, t.o.m Pengar över. Och så slipper du ploblem med besiktningen.
Användarvisningsbild
av Clayman
provkörde och pratade med han igår igen och den är nybes :)

kaross 10000mil,
motor ca 3400mil.

och jag måste säga att det var tamejfan det värstaste jag kört i hela mitt liv, har ju lite att fundera på nu måste jag ju säga...

ska jag lägga upp lite spec jag fick ?
av *pettson*
Clayman skrev:provkörde och pratade med han igår igen och den är nybes :)

kaross 10000mil,
motor ca 3400mil.

och jag måste säga att det var tamejfan det värstaste jag kört i hela mitt liv, har ju lite att fundera på nu måste jag ju säga...

ska jag lägga upp lite spec jag fick ?
nu känner inte jag dej och jag vet inte hur du kör.. så jag ska inte döma.
MEN..
Hur hanterar du 400hk i trafiken? Och hur ofta använder du detta?
jag har 285 (+?)hk via chip/downpipe, sportkat, öppet filter och faktum är att JAG använder detta mestadels som bränslebesparing. Låter lite knäppt men snittet har gått ned såpass med trimmet att jag inte vill vara utan.
kanske 5% av tiden man kör använder man det extra laddet. Frågan för din del är...
är 5% av din tid värt 100k? Tycker du det så köp men ägna mycket tid att hantera detta på ett bra sätt. Gärna på bana och sånt så du är en säker förare med dessa pållar. För 400 är mycket mos och dom är mycket explosivare i karaktären än mina 285.
Jag tycker mina är alldeles tillräckligt om jag ger på. Men jag har ändå ägnat mycket tid till att försöka hantera dessa på ett bra sätt så att jag inte utgör en risk för andra.
Användarvisningsbild
av Nexus
Ett litet inlägg i debatten! visst! köp en R men du lessnar snart på den och vill ha mera. Jag skulle gilla tanken att ha 400 pållar till förfogande även om man inte använder de daglingen.
Har du råd och det känns rätt slå till :!: det finns alltid någom annan tok som vill ha ett monster på 4 hjul :lol: om du ångrar dig .
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
För ett par veckor sen köpte jag en Peugeot 309 virvelkammardiesel. Den har 60 hästar. Ska vi rejsa? :)
Användarvisningsbild
av Clayman
och sen är det ju en riktig "sleeper" som gör den så jävla cool. helt original inte ens t5 märket kvar och inget annat än xc grillen som är ändrat utseendemässigt..

och inga problem att köra vanligt med den, går hur lugnt o fint som helst om man inte vill att den ska förvanlas till en riktig best.

lite spec:

Motor:
5.cyl 20v
Cyl.vol: 2,375cc
komp. 8.0:1

Topp.
Portad
Kamaxlar: 8.5 lyft 240g duration

Block:
Förstärkt
Modifierad ventilation
Wiseco kolvar
Verdi vevstakar
Modifierat och balanserat lättat svänghjul
Förstärkt Sachs tryckplatta med 850r lamell

T04 E Turbo Kullagrad
V70R AWD Grenrör Portad
610cc spridare
Bosch 040 bränslepump
Modifierat bränslesystem

Aluminium intercooler

Effekt:
Ca 400hp
Ca 500Nm
[/quote]
Användarvisningsbild
av Nexus
Clayman skrev:och sen är det ju en riktig "sleeper" som gör den så jävla cool. helt original inte ens t5 märket kvar och inget annat än xc grillen som är ändrat utseendemässigt..

och inga problem att köra vanligt med den, går hur lugnt o fint som helst om man inte vill att den ska förvanlas till en riktig best.

lite spec:

Motor:
5.cyl 20v
Cyl.vol: 2,375cc
komp. 8.0:1

Topp.
Portad
Kamaxlar: 8.5 lyft 240g duration

Block:
Förstärkt
Modifierad ventilation
Wiseco kolvar
Verdi vevstakar
Modifierat och balanserat lättat svänghjul
Förstärkt Sachs tryckplatta med 850r lamell

T04 E Turbo Kullagrad
V70R AWD Grenrör Portad
610cc spridare
Bosch 040 bränslepump
Modifierat bränslesystem

Aluminium intercooler

Effekt:
Ca 400hp
Ca 500Nm
[/quote]

vad väntar du på??? och klart det går att köra normalt med 400 hk det är ju ingen v8 som man måste ha med halva verktygslådan för att köpa 2l mjölk på ica :lol: . slå till annars kommer ångra dig sen när du far fram med rulatorn på ålderns höst :D
Smäller höger fram

Är fjäderbenslagringen monterad rät[…]

Fixa en stegmuff från 3" katten bara? […]

startsperre

Du måste se på initial state eller del[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Hej! Tack för snabbt svar. Har en lödsta[…]