Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Problem 1 :Bilen startar i 6-7sek sen dör. Sätter nödvändigtvis ingen felkod. Går alltid att starta direkt därefter, och går som vanligt på väg hem från jobbet (3km)
Strax innan ankomst blir det ryckig gång när man släpper gas samt dålig gasrespons i friläge.
Då finns felkod ECM 1300 ( LMM).
Vid avstängning går kylfläkt väldigt länge .
Delar som är bytta: LMM , bränslepump, bränslerelä, bränslefilter,främre Lamda, gasspjäll.
Har mekat med denna gamla volvo i snart 20år, men nu behöver jag hjälp av er kunniga 🙏🏻

Mvh Dan
Senast redigerad av 1 DanM, redigerad totalt 0 gånger.
av DanM
800serien skrev:Vad är det för märke på den nya LMM? Bosch eller annan "känd" tillverkare är det enda rätta. Kina-skit/Biltema LMM ska man inte använda.
800serien skrev:Vad är det för märke på den nya LMM? Bosch eller annan "känd" tillverkare är det enda rätta. Kina-skit/Biltema LMM ska man inte använda.

Tack för svar! Jo det är 2st ”nya” biltema LMM
Jag gör ett sista försök att skaffa en beg. Original 👍🏻
DanM skrev: tor 01 jun 2023, 05:47

Tack för svar! Jo det är 2st ”nya” biltema LMM
Jag gör ett sista försök att skaffa en beg. Original 👍🏻
Förstår inte att skräpet får säljas.

Ta en kik på www.trodo.se om du vill ha en ny istället, de har riktigt bra priser. Kryssa för "premium" under märkeskvalitet så får du säkra kort.
Då har du haft en osannolik tur. Min erfarenhet och de flesta andras är att Kina LMM= UNDVIK. Varför ens ta risken med en Biltema LMM för 800kr som mest troligtvis kommer orsaka problem inom kort när du kan få en känd tillverkare för några hundringar extra? I mina ögon är det idioti.

Original Bosch höll i 32 000 mil och 25 år för mig i min 855 GLT, det får anses som OK. Den som lyckas få en Kina LMM att fungera lika länge kan skriva i denna tråden om det händer. :x
av DanM
Jag har nu införskaffat en beg. Original LMM (bosch)
Och kört en sväng ca 1mil, bilen gick utmärkt.
Men jag blåser inte faran över förrän det har gått ca 1 vecka.
Jag återkommer i tråd förhoppningsvis med positivt besked @800serien 👌🏻

Min kylfläkt verkar inte fungera/starta. Min[…]

Jag gjorde nyss detta, och det är ett rä[…]

Tack! Med andra ord går inget att justera ba[…]

Finns ingen hydralik i spegeln.