Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThomasVolvo70
Jag var på tippen och fällde baksätet. Nu går det sätet på förarsidan inte låsa. Det kommer ingen klick när jag fäller sätet på plats. Någon som har haft det problem? Jag ser inget fel på mekaniken i låset jämfört med andra sidan
Bilagor
IMG_1328.JPG
IMG_1328.JPG (2.96 MiB) Visad 996 gånger
Användarvisningsbild
av Erik Å
Är det inte bara något som ligger i kläm så att ryggstödet inte går hela vägen till låsläget?
Alternativt att något skräp kommit in i låsmekanismen. Går den att peta över i låsläget så att den fastnar med en mejsel?
WD40 skulle jag hålla mig borta ifrån, den består till 2/3 av lacknafta som kan få plast och gummimaterial att svälla..
Det kan ju också vara så att någon plastdetalj inne i låset gått sönder, jag märker att en del plastbitar börjar bli rätt sköra efter 24 år. Har en V70 -00..
Användarvisningsbild
av Erik Å
Att o-ringar sväller synbart i lacknafta har jag bildbevis på. Jag trodde inte på det själv så jag var tvungen att prova :-D
Oops bilden var faktiskt på o-ring utsatt för biltemas rostlösar-spray men jag är rätt säker på att den har lacknafta som bas
viewtopic.php?f=16&t=160870&p=1440809#p1425668
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag har ett "problem" med att låsknappen inte går tilbaka som den ska ibland, så då får jag trycka fast ryggstödet och manuellt fingra på låsknappen tills den hoppar i. Går säkert smörja eller liknande i mitt fall, men inget som stört mig på 11år :-D
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]