Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anton
Har problem med centrallåset på min 850 (-95). Den låser/låserupp låset helt omottiverat (både under körning och när den är parkerad). Detta gör den med ca 1 sec intervall, ofta 4-8 gånger på raken. Är det någon som har någon teori på var felet ligger? Är det mekaniken kring centrallåsmotorn som måste justeras? Tilläggas kan att jag har ett carguard 950s installerat men jag har provat att ta bort det och felet kvarstår.
Användarvisningsbild
av olafixar
Prova med att byta fjärrlåsdosan/kontrollen
av Anton
Nja, det är inte det som är felet. Är inne på om det är någon givare som är trasig alternativt glapp i någon kontakt. Synpunkter?
av andezon
hej kolla kablaget vid bagaeluckan har för mig att kabeln går upp på vänstersida vid innetaket, eller precis vid gånggärnet och att det är en kabel som brukar vara brusten när detta problemet uppstår..
Användarvisningsbild
av v70r/awd
andezon skrev:hej kolla kablaget vid bagaeluckan har för mig att kabeln går upp på vänstersida vid innetaket, eller precis vid gånggärnet och att det är en kabel som brukar vara brusten när detta problemet uppstår..
bruka vara kabelbrott även mellan snabb infästningen till dörrarna och in till låsen med även låsen jävlas ofta.. man lär felsöka :lol: nästa gång det blir så så prova att öppna alt stänga dörrarna
av alan
Jag har ett annat problem med min V70

Min fjärr funkar inget vidare, måste stå väldigt nära bilen, båda kontrollerna är lika har bytt batteri men felet kvarstår...
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för V[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]