Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rgh72
Hej
Om man har en mottagare med tillhörande fjärrkontroller till en Volvo s70, kan man då flytta över den till annan s70 och allt fungerar eller måste man gifta ihop det med den ’nya’ bilen.

Mvh Roger
Användarvisningsbild
av Svanis
Om den ”nya” bilen du avser flytta mottagaren till inte har mottagare idag, utan är en snikutrustad som saknar,
då måste mottagaren programmeras in.

Huruvida mottagare är överflyttbar mellan 2 bilar som båda har mottagare inprogrammerad redan,
det vet jag ej & överlåter till någon annan svara på.

*Edit: Jag är nästan säker på att fjärrkontrollens serienummer lagras i bilens databox, så att mottagaren enbart tar emot och presenterar sändaren för databoxen*
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Svanis skrev:*Edit: Jag är nästan säker på att fjärrkontrollens serienummer lagras i bilens databox, så att mottagaren enbart tar emot och presenterar sändaren för databoxen*
Korrekt.
Grävde lite i det där förut då min saknar fjärrlås/larm. Men alla vägar ledde till samma slutsats - mottagare/fjärrkontroller måste programmeras in, enda sättet att "slippa undan" är att även flytta med tillhörande motorstyrbox, vilket då ger problem med utbudet(motor och årsmodell måste matcha sin egna bil) samt startspärren :P

Min lösning fick bli universalfjärrlås, bra mycket billigare och det har aldrig krånglat för mig, till skillnad mot orginal som allt för ofta får sämre och sämre mottagning med åren.
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]