- lör 07 jan 2023, 14:55
Hej, jag har problem med min gamla V70. Under senaste halvåret har den vid flera tillfällen stannat under färd. Felet kan inträffa när som helst och det går inte att förutsäga när det sker. Först känner man att gasen inte tar, sen saktar bilen in (naturligtvis), motorn stannar. Inget hostande innan. Försöker man direkt starta igen är det svårt utan man får vänta någon minut. Sen startar bilen och det går bra att köra igen. Inte sällan kan man köra 10 mil innan det händer igen. Volvoverkstan har inte lyckats säga vad det är för fel, annat än möjligen gasspjället. Inget på felkoderna. En annan verkstad körde flera mil för felsökning utan det hände något, och bytte sen vevaxelindikatorn. Idag när jag skulle ut och köra hände det igen. Ska tillägga att det är en 2000 årsmodell som gått långt, 33000 mil. I övrigt när man kör inga som helst problem med bilen och den går jämnt. Men ibland svårstartad vilket nog har med nyckelringen att göra, ett fel som funnits mycket längre än ovanstående fel.
VAD är felet?
VAD är felet?