Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Superluxus60
Hej ! Ny på detta 🤔 har problem med blinkers ? När jag blinkar startar varningsblinkersen också?? Har bytt varningsblinkers strömställare till en ny 😁 med samma resultat efter att det funkat i ca 2km. Kan felet sitta i blinkersspaken 🤔 alla lampor funkar ok och reläet låter
Riktigt !!!!! Har aldrig varit med om liknande. Kablar ser ok ut , säkringar ok . Tacksam för tipps....
Användarvisningsbild
av Svanis
Jag skulle börja med att byta reläet.

Om inte det löser problemet, så antar jag du har dragkrok, i så fall kan det vara kortslutning på mellan vänster & höger blinkers i släpkontakten.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Men är det inte varningsblinkern som innehåller själva blinkreläet..? Har aldrig haft anledning att riva i det.
Sen ska väl spaken styra om mellan vänster och höger sida så är det kortis där så kanske båda kan bli ihopkopplade.
Men eventuell släpvagnskontakt låter som ett bra ställe att börja leta ;-)
av Superluxus60
Tack för bra tipps 👍 har iaf best. En ny beg komplett blinkersspak. Men ska kolla Släpvagnskontakten på en gång. 😁😁
av Superluxus60
Hej ! STORT TACK för tipset om Släpvagnskontakten DÄR SATT Problemet 🤪🤪 nu funkar det som det ska med blinkersen....får byta kontakten senare.😊😊 Och Gott nytt År på er alla...
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]