Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thorsens
Måste spola rent de 2 rören som går in i torpedväggen till Värmeväxlaren (värmeelementet. Nu till min fråga, hur får jag loss slangarna på rören, ser inga slangklämmor eller klämmor som man tar loss med tång. Och vilket av rören ska jag sätta vattenslangen på, det översta eller det under. Ska givetvis sätta 1 meter slang på röret där skiten kommer ut. Såg på youtube om detta, men då satt rören horisontalt bredvid varandra på volvo 850, och inte som på min 850 över och under varandra. Ska nog fixa detta bara jag får loss slangarna. Tacksam för alla tips och svar som jag kan få. (Det är djävligt kallt i bilen utan värme nu) Kanske är det enklare att byta Värmeväxlare (element). Det verkar inte vara så svårt. Ha en GOD JUL. Mvh C-G
Användarvisningsbild
av Erik Å
Slangkopplingarna sitter låsta med plastclips instoppade i rören mot kupén, se bild här
viewtopic.php?f=16&t=154080&start=20#p1364712
Vet faktiskt inte hur man lyfter plasthullingarna på bästa sätt, jag tog aldrig loss kopplingarna
Funderade på att ta loss slangarna i andra änden men det slutade med att jag bytte värmepaket ;-)
Användarvisningsbild
av Nexus
Varför inte bara plocka ut värmepaketet. Är ju gjort på 20 minuter

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]