Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Royan
Har alltid varit misstänksam mot min volvo 850 - 96a:s "skinn/tygsäten" i alla år att det inte är äkta skinn för det luktar inte läder när jag smort in dem med Volvos läderolja! Min sons Saab doftar så gott men han har helt i skinn om det kan ha betydelse. Kunde vara intressant att få det bekräftat. Kanske ska smörja in tyget också! He,he!

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Användarvisningsbild
av frasse4
Halvskinn tror jag aldrig varit riktigt läder
Användarvisningsbild
av Perra83
Tror att det fanns med både vinyl och läder. Helläder inredningen som fanns på den tiden var riktigt grym.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det påstods om den 854 Turbo från 1994 som jag en gång hade att de var läder från normala kossor på stolarnas ovansida och från galonoxen på sidorna.
Om det var sant vet jag inte.
Det var förstås inte helläder på den, utan kallades plysch/läder.
Användarvisningsbild
av Svanis
Håller med om kombo’n läder/textil/vinyl åtminstone för svensksålda, har för mig vissa utländska marknader hade textil/vinyl, med annat mönster/design.

Det lilla läder som är, är av typen täckfärgat läder, alltså målat läder, så det borde inte släppa nämnvärt med läderdofter.

Min svensksålda 97:a & 99:a har på stolsdynan läder/ textil samt vinyl på sidorna

Skillnad är att 97:an har på stolsryggen läder/ textil med textil på sidor & baksida, medan min 99:a har vinyl på sidor & baksida.
av Royan
Svanis skrev:Håller med om kombo’n läder/textil/vinyl åtminstone för svensksålda, har för mig vissa utländska marknader hade textil/vinyl, med annat mönster/design.

Det lilla läder som är, är av typen täckfärgat läder, alltså målat läder, så det borde inte släppa nämnvärt med läderdofter.

Min svensksålda 97:a & 99:a har på stolsdynan läder/ textil samt vinyl på sidorna

Skillnad är att 97:an har på stolsryggen läder/ textil med textil på sidor & baksida, medan min 99:a har vinyl på sidor & baksida.
Så är det! Då är det läder på sidorna uppå sitsen för det spricker som tusan där. Passage sidan är det intakt då det är sällan nån suttit där så det kan inte va solen som åstadkommer sprickor som jag trodde ett tag utan det är väl mitt eget slitage. Tack alla, för responsen!

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Det tackar vi för, mitt i semestern och allt.[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]