- sön 20 mar 2022, 22:17
Någon som har erfarenhet av att köra diesel på vätgas eller någon annan form av biologiskt bränsle? Typ sesamolja, rapsolja, mandelolja etc? :)
Moderator: Moderatorer
UnleashFusion skrev: ↑mån 21 mar 2022, 12:01Coolt. Hur är det med dieslar från säg 2010 med common rail insprut. De stockar igen snabbt av den tjocka viskositeten i växtoljan va?
Lövet skrev:Ingen aning. Gissningsvis funkar det mkt bättre på äldre dieslar.Helt klart! Det jag kommit fram till är att dieslar med common rail insprut inte är något vidare för att köra på växtolja då railsen och spridarna kloggar igen totalt. De tål det inte. De ska bara köras på högt beskattad diesel såklart. Satan!
panth0n skrev:Moderna dieslars spridare havererar direkt med sådan mängd olja i bränslet. Man hinner inte ens starta.Nice. Finns det någon fördel med att nyare dieslar spridare är så känsliga, eller är det bara ett sätt att få oss att vara tvungna att köpa högt beskattad diesel?
Kör sommartid min 2003 D5 på 80-85% frityrolja utan fel. Ett par ändringar krävs + att högtryckspumpen är ett måste (dvs D5252T/D5244T utan partikelfilter & sådan mög). Förvärmning rekommenderas om man inte vill hoppa fram.
Jag var inne på evaluering av skadorna ig&ar[…]
Hittade kompletta motorer på AliExpress f&[…]