Det är helt olika ABS-system på STC/TRACS mot dom utan. Det är även skillnad om man har AWD eller ej.
Bara för att kablaget finns där betyder så det inte att allt är likadant

Visst kan du byta ut hela systemet till ett med tracs/stc, men det är ju inte det minsta jobbet man kan göra direkt... Billigt lär det inte vara heller.
Och bara för att vara extra dryg, TRACS och STC är olika system. Dom fyller samma funktion, men det är likväl olika system. TRACS är föregångaren till STC, fanns som tillval mellan typ 95 och halvvägs in på 99. Därefter tog STC över(i samband med 4-krets ABS om jag minns rätt?). Systemen är inte kompatibla utanför sina årsmodeller.
Så för att eftermontera TRACS eller STC så måste man veta vad man har
nu, för att veta vilket system man kan montera. Har man en 00a eller 97a är det enkelt att veta, har man däremot en 98-99 krävs det att man tar reda på det själv.
Sen måste man jaga fram en bil som har motsvarande delar, fast i TRACS resp. STC-utförande, och plocka delarna från den.
För att riktigt krångla till det så finns det alltså 8 olika tänkbara modeller av ABS-box till 85x70-serien(2st för FWD utan tracs/stc, 1st för FWD med tracs, 1st för FWD med STC, 2st för AWD utan stc/tracs, 1st för AWD med tracs, samt 1st för AWD med STC).
Alla parametrar måste stämma överrens med din bil för att ha en suck att fungera. Kan ta min V70 som exempel, en framhjulsdriven V70 -97. Jag vet att bilen är äldre än STC, dvs det fanns bara TRACS den årgången. Jag vet även att det är en FWD. Det betyder att jag måste leta reda på en ABS-box(med tillhörande ventilpaket) från en FWD TRACS-utrustad bil, om jag vill eftermontera antispinn.