Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en Volvo V70XC -99 där det läcker bensin från ovan tanken på vänster sida, har läst spaltmeter kring detta men alla bilder i trådarna är borta tyvärr!
Så är det någon som ligger på bilder där man kan få en översikt om hur allt är draget och hur man i olika fall har löst läckagebiten? Att det är trångt att göra på plats är jag medveten om, därför vill jag ha så mycket fakta det går innan jag drar igång med detta. Det bästa vore ju så klart att demontera så som det är tänkt, men det är en gammal bil numera och man vill röra i så lite det bara går så att man inte har sönder nåt mer.
Det har talats om att göra hål i golvet för att komma till uppifrån (vilket jag hade tänkt att försöka undvika) men den som gjort så borde ha nån typ av översiktsbilder på hur allt ser ut ovan tanken, för det är mitt största dilemma just nu, att jag inte vet hur allt ser ut och är draget och vad det egentligen är som kan läcka.
Jag har tillgång till sprängskisser, men det finns lite olika lösningar beroende på vilken emissions kod bilen har (hur vet man vilket man har?) och det är inte så lätt att veta hur just min bil ser ut. Sen är det som regel lättare att se hur allt ser ut på riktiga bilder.
Alla tips mottages tacksamt! :)

Edit: Någon som vet ifall det går att hitta ett komplett rör/slangpaket till tanken, och vad ett sådant skulle kunna gå lös på?
Nåt mer man bör ha hemma när man ska göra denna operation?
Något som jag vet att jag måste fixa innan det blir dags är motivationen att göra det alls, precis allt är rostigt och jäkligt och ser inte alls kul ut att försöka ge sig på...
Reparera läckande AC

Rören på torkfiltret är dock betyd[…]

Jag var inne på evaluering av skadorna ig&ar[…]

AC problem Volvo S80 2000

Hej! Hoppas att jag lagt tråden rätt. […]

Hittade kompletta motorer på AliExpress f&[…]