Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pop
Hej.

Min fjärrdosa till min bil har gått i tusen bitar. :-o

Hur går man tillväga att fixa en ny dosa.?

Är det bara Volvo som kan fixa en sådan för den behövs väl kodas in misstänker jag?

Kan man köpa en dosa på skroten och sedan åka till Volvo?

Bilen är en Volvo v70-99

Mvh Peter
Användarvisningsbild
av Erik Å
Nytt skal med knappar går att köpa nya för en någorlunda billig peng men det hjälper förstås inte om kretskortet har havererat..
Användarvisningsbild
av BertilS70
Är kretskortet intakt är det en väldigt enkel grej att beställa nytt skal med nya knappar. Tror jag köpte från Skruvat. Men om hela dosan ska kodas om är det ju givetvis värre, som ErikÅ säger. Just själva innanmätet verkar ju dock vara rätt stöttåligt så är du säker på att det inte bara är skalet som är krossat?
av pop
Tackar så mycket för era svar :-D

Jag tappade det på marken men jag tror om jag har lite tur att jag fick med alla delar men skalet gick sönder :-o

Men ska kolla om jag kan få ihop det med ett nytt skal till att börja med. :-D
Användarvisningsbild
av GLIZ
Är bara kretskortet ok så ska det inte vara mer komplicerat än att montera ihop en gammal.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Ruben1980
Hej,

Ni kan åka till en Volvo återförsäljare och beställa antingen skall eller ett nytt nyckel, som måste kodas med bilen.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Programmering kostade typ 1000kr när jag frågade för många år sen. Undrar om inte sändaren skulle kosta typ 2000.. minns inte.
Nytt skal är definitivt billigast. Det borde gå att funktionsprova med löst kretskort..
av pop
GLIZ skrev: fre 11 mar 2022, 12:09 Är bara kretskortet ok så ska det inte vara mer komplicerat än att montera ihop en gammal.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Det verkar faktiskt som det har klarat sig.Det är bara skalet som har gått i tusen bitar :x

Så jag håller tummarna att det har klarat sig, :-D
Reparera läckande AC

Rören på torkfiltret är dock betyd[…]

Jag var inne på evaluering av skadorna ig&ar[…]

AC problem Volvo S80 2000

Hej! Hoppas att jag lagt tråden rätt. […]

Hittade kompletta motorer på AliExpress f&[…]