Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 25tolife
hejsan

har problem med handbromsen på 855a 93

hjulet är låst frammåt men går att rulla bakåt

varför det ska ju inte ens vara möjligt

har bytt backar skiva för dom var slut
Användarvisningsbild
av apersson850
Det är visst möjligt. Perkeringsbromsens utformning gör att den är effektivare framåt än bakåt.
Bytte du parkeringsbromsbackar också, eller bara till färdbromsen? Om du har gamla backar till parkeringsbromsen kan beläggen ramla av. Då kan de kila fast så att det bara går att snurra på ett håll.
av 25tolife
gammal tråd men den är min och jag har problem igen

skulle parkera på stan drar som vanligt åt handbrommsen och det bara knäpper till och jag har inget motstånd i kryckan.

ska plocka ner mittkonsollen och titta men vad är det som kan vara trasigt är det nått som vajrarna sitter i som brukar ge upp??

tacksam för svar

mvh tim
av *pettson*
25tolife skrev:gammal tråd men den är min och jag har problem igen

skulle parkera på stan drar som vanligt åt handbrommsen och det bara knäpper till och jag har inget motstånd i kryckan.

ska plocka ner mittkonsollen och titta men vad är det som kan vara trasigt är det nått som vajrarna sitter i som brukar ge upp??

tacksam för svar

mvh tim
antingen en vajer som är av under bilen eller belägg på handbromsbackarna som släppt..
av 25tolife
jaha så grejerna ska inte hålla mer än några månader en vajjer och handbromms backar och skivor är nya högst 4 månader gammla grejor

det som jag tycker verka som att det sitter i kryckan är att jag kan röra den hursomhelst den är typ lös
Användarvisningsbild
av Nexus
25tolife skrev:jaha så grejerna ska inte hålla mer än några månader en vajjer och handbromms backar och skivor är nya högst 4 månader gammla grejor

det som jag tycker verka som att det sitter i kryckan är att jag kan röra den hursomhelst den är typ lös
prova slit bort mitt konsollen det kan ju ha gott sönder i infästningen till virarna :???:
av *pettson*
25tolife skrev:jaha så grejerna ska inte hålla mer än några månader en vajjer och handbromms backar och skivor är nya högst 4 månader gammla grejor

i 99% av fallen så är det felmonterat alternativt feljusterat. Det är ytterst sällsynt att backar och vajrar går sönder..
av 25tolife
var inte jag som bytte vajjer men den som gjorde det är volvo mek

men det måste ju vara nån ifästning som get med sig för det värkar inte vara nått som sitter fast i i kryckan

ska slita ner panelen men tiden är ju knapp man ska ju använda bilen med
Användarvisningsbild
av Eson
skulle tippa på den ej blivit justerad.. plocka av hjulet och justera genom skivan enkel åtgärd som dom flesta klarar av :)

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]