Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av woodpile
Noen som har en scan tool å anbefale? Som leser av ABS og SRS koder?
Prøvd å søke men er ikke lett å finne ut , hva som fungerer best på en volvo 1998. .
Så Equus 3130A er anbefalt?
Men hva bruker dere for feilkode lesing og sletting av feilkoder?
Användarvisningsbild
av lennarte
På Volvo finns ingen läsare att köpa till modeller mellan -95 och c:a 2000. Dom har kvar blinkkoder, men ett OBD uttag. Inte ens Volvo själv kan läsa ut dom längre. Man kan bygga en egen "läsare" med hjälp av t.ex en "blimkdosa" från en äldre modell. Kolla här
viewtopic.php?f=57&t=31891&start=10#p209465
Kolla runt på nätet, finns fler varianter. I länken ovan finns även alla felkoder i början på inlägget
Detta gäller Volvo 940, men funkar säkert på andra modeller också
av woodpile
Er inte kvar blink koder på min S70 T5.
Kun OBD2 kontakt i midtkonsollen.
Har sjekket under huven,og der blink koder skal være. Er det ingenting. Er også bekreftet av volvo garage der jeg tok turbo bytte. De fant kun OBD2 kontakten. Har aldri vært blink koder leser instalert i bilen. Noe jeg selv finner litt merkelig. Men er Thai Versjonen av S70 T5. Så kansje noe med saken og gjøre?
Användarvisningsbild
av MarcusJ
lennarte skrev: mån 27 dec 2021, 08:16 På Volvo finns ingen läsare att köpa till modeller mellan -95 och c:a 2000. Dom har kvar blinkkoder, men ett OBD uttag. Inte ens Volvo själv kan läsa ut dom längre. Man kan bygga en egen "läsare" med hjälp av t.ex en "blimkdosa" från en äldre modell. Kolla här
viewtopic.php?f=57&t=31891&start=10#p209465
Kolla runt på nätet, finns fler varianter. I länken ovan finns även alla felkoder i början på inlägget
Detta gäller Volvo 940, men funkar säkert på andra modeller också
En S70 T5 läser man ut med OBD-II, inga blinkkoder, gäller alla bilar med Bosch Motronic 4.4.
Jag använder en ELM327-läsare med Bluetooth och appen Torque Pro.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Universalsläsare kan i bästa fall bara läsa motorkoderna dock, med tveksamt resultat.
Det finns en speciell app för 96-98 volvo som ska fungerar med en ELM-läsare(inte provat själv, den appen är inte gratis..), annars är det vol-fcr och en KKL409.1 kabel som gäller.
av woodpile
Takk for svar. Prøver da på å kjøpe en Elm lesare.
Er dog klar over det er mye msn ikke får frem.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Lucif3r skrev: mån 27 dec 2021, 16:14 Universalsläsare kan i bästa fall bara läsa motorkoderna dock, med tveksamt resultat.
Det finns en speciell app för 96-98 volvo som ska fungerar med en ELM-läsare(inte provat själv, den appen är inte gratis..), annars är det vol-fcr och en KKL409.1 kabel som gäller.
Vilken app tänker du på? Jag använder även en som heter "850 OBD-II" till Android.
https://play.google.com/store/apps/deta ... c.fi.obdii

Har inte upplevt att jag saknar något till min S70 när det gäller Torque och 850-appen. Släcker felkoder och lampor utan problem, tveklöst resultat för min del.

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]