- sön 19 dec 2021, 13:03
Köpte nyligen en 850 -96 med automat och B5252FS motorn att ha som vinterbil. Den har nu börjat gå riktigt illa när den blivit varm, typ 10-15 minuter efter start. Går jättefint då den är kall. Bytte rotor och fördelare då jag läste att det var vanligt med fel på dessa. Gjorde ingen skillnad. Plockade ur bränslepumpsrelät och lödde om samtliga komponenter i det (reparerar elektronik till vardags). Var massor med kallödningar, så jag trodde att jag hittat felet. Tyvärr gjorde inte detta heller någon skillnad. Varken lambdalampan eller någon annan varningslampa tänds (förutom ABS som lyser då och då). Kopplade in mig på diagnostikuttaget med lysdiod för att läsa ut felkoder, men får bara 1-1-1, inga felkoder alls.. Tycker att så illa som den går borde det väl triggas felkoder?
Nästa steg blir att byta tändstiften. Kan tillägga att föregående ägare tagit bort katten, men det borde väl inte ha något med symptomen att göra. Tacksam för tips!
Nästa steg blir att byta tändstiften. Kan tillägga att föregående ägare tagit bort katten, men det borde väl inte ha något med symptomen att göra. Tacksam för tips!