Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Köllix
Ska byta bakdörr och har väl listat ut allt dessutom nu med Haynes hjälp.
Det står att man skruvar lös dörrstoppskruven (Torx ca 30) från fästet,men det nämns inte att jag är för klen för det.
Har två stycken V70 och har provat på båda utan att orka, dessutom tog jag hjälp av min makitha 18 volts slag hack maskin som nu oxå ligger bredvid mig totalt förnedrad.
Hjälp behöves, för jag kommer inte på nått som inte innhåller för mycket våld.
Tacksam för hjälp.
Har letat och sökt o forumet utan att hitta något.
Jag slog dessutom Jocke Gustav och hans farsa i en "nypa ihop svart handfjäder under längst tid tävling" utan fusk! Så jag är fan int svag utan på sin höjd dum! :-)
Användarvisningsbild
av Erik Å
De gamla Egyptierna uppfann ju hävstången, har du bara tillräckligt lång hävarm så kan du dra av skruven hur lätt som helst :-D
Går det inte att fixa adapter från torx-bits till 1/2" tum och sen l*å*n*g*t spärrskaft?
Biltemas 10-107 blir bara 1/4" tapp hmm klent..
Har själv en gammal torx-bitsats med betydligt större sexkantgrepp och adapter till 1/2", minns inte varifrån den kommer.

Edit: får en sån här plats?
torx.JPG
torx.JPG (34.17 KiB) Visad 844 gånger
av Köllix
Det går ju naturligtvis, skall fösöka!
Hade nog för stor tro på min Makhita som brukar lösa och lossa det mesta.
Tack för att du drog ut mig ur tunnelseendet!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag rekommenderar inte att använda mutterdragare för torx, det är ett kanonbra sätt att runda dom, även så stora som 30.
Ett längre spärrskaft, eller "breaker bar" rekommenderas.
Själv tog jag mitt normal-långa spärrskaft och använda ett ~50cm rör som förlängare, släppte direkt trots att fästet var helt löst i stolpen :-)

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]