- sön 31 okt 2021, 18:40
Hej
Jag har en V70 -00 där dörren ej gick att öppna varken inifrån eller utifrån.
Jag lyckades få bort dörrpanelen fast dörren var stängd ( trångt och besvärligt) och kunde sedan få ut låskistan.
Efter lite felsökning så kom jag så långt att jag fann ett samband mellan läget på någon typ av konsol (se inringad på bilder) och låsfunktionen.
På bild 1 (konsol övre läge) så går det ej att öppna, varken inifrån eller utifrån.
På bild 2 (konsol nedre läge) så går det att öppna både inifrån och utifrån.
I båda fallen är ”låspiggen” i öppet läge, dvs upplåst.
Är det någon som vet om det jag kallar konsol skall röra sig när ”låspiggen” flyttas upp och ned?
Vad kan den ha för funktion annars?
. . .
Kan tillägga att jag flyttade läget på ”konsolen” mellan bild 1 och bild 2 med fingrarna och den rör sig väldigt lätt, vilket också kan tyckas märkligt?!
/Thomas
Jag har en V70 -00 där dörren ej gick att öppna varken inifrån eller utifrån.
Jag lyckades få bort dörrpanelen fast dörren var stängd ( trångt och besvärligt) och kunde sedan få ut låskistan.
Efter lite felsökning så kom jag så långt att jag fann ett samband mellan läget på någon typ av konsol (se inringad på bilder) och låsfunktionen.
På bild 1 (konsol övre läge) så går det ej att öppna, varken inifrån eller utifrån.
På bild 2 (konsol nedre läge) så går det att öppna både inifrån och utifrån.
I båda fallen är ”låspiggen” i öppet läge, dvs upplåst.
Är det någon som vet om det jag kallar konsol skall röra sig när ”låspiggen” flyttas upp och ned?
Vad kan den ha för funktion annars?
. . .
Kan tillägga att jag flyttade läget på ”konsolen” mellan bild 1 och bild 2 med fingrarna och den rör sig väldigt lätt, vilket också kan tyckas märkligt?!
/Thomas
Senast redigerad av 1 tpetter4, redigerad totalt 0 gånger.