Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Problemet uppkommer alltså efter att man har kört en stund och jag har inte kunnat felsöka när problemet uppkommit. Bilen har ECC. Fläkten är ny då den förra började laga oljud. Jag hade samma fel med original fläkten. Har VOL Fcr men måste alltså fixa en blinkkodläsare för att läsa ECC-koder? Lösningar som föreslås i den liknande tråden här kan i knappast vara aktuella då problemet är intermittent. Någon som har haft detta problemet?
Så där blir det om evaporatorn fryser och blockerar luftflödet, tro mig jag har provat :-D
Kanske räcker med att den är dyngsur av kondensvatten..
Antagligen samma symptom om luftfilret är helt igensatt men då borde recirk lösa problemet. Prova!
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Att problemet kommer först när du kört en stund tyder nog på evaporatorn.. är kopplingen på kompressorn frikopplad när motorn står still? Det händer att lagret i remskivan skär ihop och då går kompressorn ständigt oavsett om ac:n är på eller av.
Bara en tidsfråga tills evap fryser :P
Tack! Det verker som kompressorn går hela tiden och att det, som ni skriver, gör att förångaren fryser. När jag tänker på det så har det runnit en del vatten under bilen när man parkerat även under hösttemperaturer. Jag bytte lågtrycksvakt i somras då kompressorn aldrig gick och nu går den istället hela tiden. Kan väl knappast blivit fel på den nya lågtrycksvakten. Några förslag?
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]