Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Eastis
Hej !
Har hört att man kan fultrimma min V70 2,4t med hjälp av ett enkelt handgrepp och en nyinköpt "akvarieslang". Antar att detta är ganska känt. Mina frågor:
Blir det verkligen någon skillnad?
Vilka är riskerna?
Hur komplicerat är det egentligen?
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
???
Användarvisningsbild
av Zilv
du menar t-kors innan magnet ventilen? såfall mer slitage tror jag efter som du lurar turbon att ladda mer eftersom han inte känner av trycket så laddar han hela tiden.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Ett öppet T-kors är ju samma sak som att bara klippa av slangen. Skaffa en ställbar ventil och mätare så du har koll på trycket om du ska göra något med wastegaten.
Dessutom antar jag att styrenheten stänger av bränslet ganska snabbt om man inte stoppar i ett chip som tillåter högre tryck...
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
Sparkz skrev:Ett öppet T-kors är ju samma sak som att bara klippa av slangen. Skaffa en ställbar ventil och mätare så du har koll på trycket om du ska göra något med wastegaten.
Dessutom antar jag att styrenheten stänger av bränslet ganska snabbt om man inte stoppar i ett chip som tillåter högre tryck...
håller med dig lär nog säga ifrån ganska kvickt bättre att satsa på ett chip
Användarvisningsbild
av Eastis
Tack för info! Har någon koll på vad chipning kostar?
Användarvisningsbild
av Elvis
Eastis skrev:Tack för info! Har någon koll på vad chipning kostar?
MTE tar 13500:- för uppgraderad programvara och rostfrittavgassystem från kat och bakåt (steg 1). Det ger 240 hk och 380 Nm.

Bara programvara kostar 7500:- men jag rekommenderar dig att ta avgassystemet också, så du får ut värmen.

Noterbart är att MTE laddar i ny programvara, de byter alltså ingen hårdvara (chip) i boxen. En felkälla mindre.

Har själv uppgraderat min T5:a där och är mycket nöjd.

Kika på http://www.mte.se
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]