Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av axsater
Hej,
Om jag låser/låser upp vid förardörren så häder det inget med låset i bagageluckan. Alla andra lås fungerar.

Om jag låser/låser upp med låset i bagageluckan fungerar alla lås.

Vad tror ni? kabelproblem eller motor i låset i b-luckan.

Mvh Jonas
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag hade exakt samma symptom. En av kablarna ut till luckans motor hade gått av där den ledar sig när man öppnar och stänger.
av apradar
Hej

Jag har linkande fel på min volvo förutom att bakluckelåset kan fungera ibland och ibland inte och då så låser den oftast upp men låser ej. Så jag tror att det kan vara samma fel.

Hur reparerar man vettigast den kabel som är trasig? byter man bara kabeln eller hela kabelhärvan eller ska man testa något annat?

Går kabelhärvan från bakluckan ned i den bakre stolpen eller vart tar den vägen?

Tacksam för alla tips.

/Magnus
Användarvisningsbild
av #27
apradar skrev:Hej

Jag har linkande fel på min volvo förutom att bakluckelåset kan fungera ibland och ibland inte och då så låser den oftast upp men låser ej. Så jag tror att det kan vara samma fel.

Hur reparerar man vettigast den kabel som är trasig? byter man bara kabeln eller hela kabelhärvan eller ska man testa något annat?

Går kabelhärvan från bakluckan ned i den bakre stolpen eller vart tar den vägen?

Tacksam för alla tips.

/Magnus

Kolla alla kablar, går ner i vänster stolpe så du får plocka bort lite paneler för att komma åt..

Hur du reparera är lite olika om de är bara några kablar som är av så kan man skarva men är de många kablar som är av så rekomenderar jag att man byter kabelmatta..
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]