Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xartic
Hej,

Jag hoppas jag kan hittar hjälp / idéer här.
Jag har ett problem med halvljuset på min S70.
Problemet är att när motorn är igång så blinkar halvljuset i takt med att ljus kontroll relät klickar men bara när motorn är igång. Har testat annat relä ingen skillnad. Kan heller inte tända hel ljust. Sätter jag tändning på läge två funkar allt som det ska så det är bara när motorn är igång jag får detta problem.
Har testat extra jordkabel för jag trodde det var det men icke. Det vill säga från minus till chassi.
Har kollat efter några kablar som är trasig eller liknande men inget där heller på det som är åtkomligt.

Mvh
Johan
Användarvisningsbild
av Erik Å
Förutom reläet är det väl i stort sett bara ljusomkopplaren och blinkersspaken (ljustutan) som är inblandade..?
Har du provat ratta fram och tillbaka på ljusomkopplaren och knacka lite på den?
av Xartic
Erik Å skrev:Förutom reläet är det väl i stort sett bara ljusomkopplaren och blinkersspaken (ljustutan) som är inblandade..?
Har du provat ratta fram och tillbaka på ljusomkopplaren och knacka lite på den?
Stämmer,
Har prövat knacka och banka och inget har hjälpt tyvärr. Det enda jag vet mer som är inblandat är tändningslåset vilket jag har försökt ruska osv med nyckeln för att se om det blir någon skillnad men tyvärr inte. Ska se om jag kan hitta en ljusomkopplare någon stans för att se om det är den men då tycker jag den borde gett mig lite hopp om jag bankar/knackar på den. Men hade det varit ljusomkopplaren tycker jag det borde vara samma fenomen på bara tändning utan motorn igång och det är ju bara när man väl startar motorn som detta fel uppstår.
Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]

Eller det faktum att VW vill sälja nya bilar […]

Tack för svar! Lät jobbigt, men kanske […]