Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mangej
Hej.

Larmet började plötsligt gå utan att jag förstod varför men efter ett tag insåg jag att bakluckan inte låser sig.

Frågan blir alltså: Någon som bytt c-lås motorn i bakluckan på sin V70?
samt om någon vet ungefärligt pris på motorn, fick inget vettigt svar från Volvo när jag ringde nu.

Mvh
Magnus
Användarvisningsbild
av #27
Är du säker på att de är låset som de är fel på ett tips är att se på kabelnstammen som går i vänster gångjärn kan vara en kabel som är av..
av mangej
Nej jag är inte säker, börjar med att kolla där.
Tack för tips.

Förresten så tänkte jag på en sak, på min kärra kan man inte låsa bakluckan med nyckel, sitter bara en svart plugg där (ingen låskolv).

Brukar det vara så?
Användarvisningsbild
av #27
mangej skrev: Förresten så tänkte jag på en sak, på min kärra kan man inte låsa bakluckan med nyckel, sitter bara en svart plugg där (ingen låskolv).

Brukar det vara så?
Ja..
Jag har upptäckt att jag har samma problem.
Har en V70 -00, centrallås och larm. Inget nyckellås i bakluckan och inget invändigt handtag.

Något tips på var man ska börja?
Är det att riva inredningen för att komma åt kabeln vid gångjärnet?
Finns det någon kontakt man kan kontrollmäta?
Eller är det någon som vet hur logiken är för att låsa/låsa upp? (villkor för brytarnas lägen)

Har kollat att låset inte frusit, utan det är låsmotorn som inte låser.
Misstänker något el-fel eftersom det kom så plötsligt.
Har inget garage, så det är lite kallt att stå ute just nu...
All hjälp mottages tacksamt.
Felet funnet.
Efter demontering av diverse paneler så gick det att komma åt skapligt.
Hittade en kontakt i vänster stolpe ovanför bakre diskanthögtalare, mätte mellan den och kontakten vid låsmotorn i luckan. Kabelbrott någonstans däremellan (troligen vid gångjärnet) som nu ska fixas på nåt sätt.

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]

Men för alla behörigheter gäll[…]