Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av masqu
Hej har ett problem min v70 från sent 99 läcker styrservo olja och går ner i varv när kopplingen trycks in och dog en gång kollat styrsnäckan är torr, hittar inga hål på slangen från behåller till pumpen vad kan det vara då
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja du.. Du lär nog allt gå på djupet och leta reda på läckaget. Det finns ju några ställen det kan läcka ifrån... Styrväxeln(internt, rör på styrväxeln, anslutningar..), pumpen i sig(antingen någon anslutning eller t ex packningen mot remhjulet), slangen till styrväxeln och slangarna till servoburken.

Exakt hur läcker det? Synligt? "Osynligt" som bara syns i form av nivån i kärlet? Enbart när bilen stått parkerad en stund? Enbart under körning?

Hur mycket ner i varv talar vi? Under körning eller på tomgång? Enbart kall? Enbart varm? Oavsett temperatur?

Som du märker har du inte gett direkt bra info för att vi ska kunna hjälpa dig...
av masqu
Den vad jag vet mest och sett är att det försvinner när bilen är avslagen ser jag det i snön

Qi laddning är dumheter och bara en gimmick e[…]

motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]