Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rickard85nilsson
Volvo 850 -98 fungerar fint att köra men så fort jag tar bort foten från gasen dör den vad kan vara felet? det kan inte vara nyckel antennen för startspärren va? då den går å köra om jag har tryck på gasen. jag har kors testat bränslerelä å det fungerade felfritt jag har kollat tomgångsmotor och den öppnar å stänger väldigt lätt.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Om ventilen mot kolkanistern inte stänger så lär det bli tjuvluft nog för att sabba tomgången. Samma sak om bromsservot läcker. Prova ta loss de slangarna från insuget och plugga nipplarna
Användarvisningsbild
av BertilS70
Erik Å skrev: sön 03 jan 2021, 21:47 Om ventilen mot kolkanistern inte stänger så lär det bli tjuvluft nog för att sabba tomgången. Samma sak om bromsservot läcker. Prova ta loss de slangarna från insuget och plugga nipplarna
Ja, min kolkanisterventil strulade för ett par månader sedan, då hade jag problem med att tomgången studsade, att den fastnade på förhöjd tomgång, att den nästan ville dö vid frikoppling, mm.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]