Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev: tor 17 dec 2020, 12:37 Nej, tät vevhusventilation ska inte orsaka bensindoft. Det tät vevhusvent gör är att pressa ut trycket någon annanstans(för trycket ska ut, på ett eller annat sätt!), t ex genom att skjuta oljestickan eller pressa ut packboxar, med oljeläckage som följd.
Attans, Någon gissning på vad problemet skulle kunna vara?

(Jag startade motorn och skruvade av locket på motorblocket och man kunde ana en doft av bensin, om det skulle kunna vara en ledtråd?)
Marlboroman skrev: tor 17 dec 2020, 16:34 Framför framhjulet på förarsidan så sitter det en svart plastburk (kolkanistern) som har slangar som dels går till motorn och dels till tanken. Har någon av dem slangarna gått sönder eller hoppat isär kan det lukta bensin.
Bra tips. Ska kika på detta också
Jag skulle ha lyft ut bagagerumsgolvet och öppnat inspektionslocken ned mot tanken för att kolla att det inte är fuktigt av bränsle där.
Hade själv en spricka i avluftningsslangen som går till påfyllningsröret så det sipprade ut bränsle när man tankade närapå fullt...
Erik Å skrev: tor 17 dec 2020, 19:25 Jag skulle ha lyft ut bagagerumsgolvet och öppnat inspektionslocken ned mot tanken för att kolla att det inte är fuktigt av bränsle där.
Hade själv en spricka i avluftningsslangen som går till påfyllningsröret så det sipprade ut bränsle när man tankade närapå fullt...
Ytterligare ett bra tips till när den ska upp på lyften. Tackar 👍

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]