Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en v70 (2000).

Som rubriken lyder, vad kallas de sladdar som går till tändspolarna? Är dessa svåra att byta?
Anledningen till frågan är att jag ser hur de börjar typ luckras upp så de är väl en fråga om tid bara innan jag kommer få problem.
Hej, hade fasen glömt bort att jag ställt frågan här!
Nu är jag skapligt novis med detta, men det är alltså kablar som går ifrån tändspolen (allt ifrån kontakten) och vidare till en fördelare? Eller är jag helt ute och cyklar här?

Hur som, en av dessa kablar (är väl en del trådar i själva kablarna) är tydligt någon som lagat en gång i tiden. Denna lagning tror jag är lite problematisk och inte helt korrekt utförd - misstänker att fukt tränger in där och ställer till det lite. Så jag hade tänkt byta ut dessa kablar - då det syns att de snart gjort sitt.
Dock hittar jag inte dessa kablar då jag söker på nätet så är det som en platt kontakt med 4 poler - men vart jag än tittar på nätet så är de bara runda kontakter.

Hänger någon med på vad jag svamlar om?
Jag tror förra ägaren gjort en lagning med någon krympanslutning eller vad de kallas. Men jag vettefasen om det är där problemet ligger eller om det är i någon annan kabel som fått ett nytt kabelbrott. Därav ville jag byta ut dem allihop om det var lite enkelt för att verkligen säkerställa att alla är nya och hela.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]