Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thorsens
Har fått ett högt ljud liksom hoande ljud vid vänstersvängar, tror det är höger hjullager fram, men har snurrat på hjulet och känner inga vibrationer i fjädern, Vill helst inte köpa nytt lager innan jag är säker på att det är fram som lagret är dåligt. Detta ljud hörs inte hela tiden, utan återkommer dagligen då och då vid små eller större vänstersvängar. Tacksam för info om någon vet vad som kan vara fel. ( skivor och belägg både fram och bak är ganska nya 6 månader .). Mvh classe
Användarvisningsbild
av Erik Å
Låter det mer om du sätter en tung passagerare i högersätet så är det nog ganska säkert hjullagret :P Dåliga lager brukar brumma som mest vid 60-80 km/h ca.
Känn om det finns något märkbart glapp mot styrspindeln om du försöker "vicka" hjulet.
Det sitter ju ett stödlager på höger drivaxel också, kanske är det som är slut? Det går att pressa in fett i det med tummen utan att ta ner något, borde isåfall göra skillnad på ljudet..
av thorsens
Har nog hittat felet nu. När jag snurrar på höger bakhjul så låter det som handbromsen ligger på lite grann. Måste nog ha varit härifrån det höga ljudet kom vid vänstersvängar. Vad tror ni, kan detta stämma. Mvh classe
av MickeM
I moderna bilar med subframe både fram och bak, kan det vara oerhört svårt att göra exakt vilket hjul som låter.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]