Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StrögarN
Tjena, köpte en risig V70 som där sitter V70 r inredning i. (Tror jag) men skulle vilja flytta över den i ”fin” Volvon ist, men är rädd att SRS lampan börjar lysa ? Fin Volvon är vanliga Manuella stolar och dom andra är ju el! :x
Användarvisningsbild
av Nexus
Vad pratar vi för årsmodell på båda bilarna?
Användarvisningsbild
av StrögarN
Okej för den risiga V70 köpte jag med r inredning i, och den gamle ägaren sa att srs lampan lyser in den pga inredningen, vill inte att det ska börja lysa i min nya! Om du vill får du gärna kontakta mig på Facebook så kan du du ngn bild å reg nr om de hjälper 😇
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Då är det möjligt att dessa R-stolar inte kommer ifrån en 99-00 från början, utan en 97-98. 97-98 har mekanisk utlösning av airbaggen.
Det är lätt att ta reda på dock. Plocka bort sidofacket på stolarna, finns det ett rött löstagbart "handtag" och en rätt stor rund "balk"(brist på bättre ord) som det röda handtaget kan sättas över så är det mekaniskt utlösta stolar, och då kommer SRS'en inte bli speciellt glad i en 99-00a.
Användarvisningsbild
av StrögarN
Hmm okej, misstänkte att de skulle bli strul! Tack för svar iallafall. Finns de kanske någon enkel lösning ?
Användarvisningsbild
av Nexus
Finns säkert något motstånd man kan sätta i kontaktstycket under stolarna och lura systemet...
Du får googla lite. Måste finnas folk som gjort liknande.

Jag råkade köpa helskinn från en 98 till min 99 så tog den jobbiga vägen och flyttade över klädseln på framstolarna. :party:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
mm, nackdelen med att lura systemet är ju att man tummar lite på säkerheten. Dom övergick ju till elektronisk styrning av en anledning. Det är ju dock betydligt bättre än att ha en lysande SRS-lampa, som stänger av hela SRS-systemet.
Och mekanisk utlösare bör ju fortfarande fylla sin funktion eftersom det är samma kaross. Värre är det åt andra hållet :-D

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]