Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70VolvoKrille
Hej! Jag äger en V70 99 2,5t och har problem med att bilen tar lång tid på sig att starta men den startar alltid.. kanske tar runt 6-7 sekunder innan den startar och haft detta problem i några månader nu. Och även att bilen varvar upp sig själv i vissa tillfällen.

Har felkod P0135 vilket har med lamdan och göra o sen så har jag problem med att ets lampan lyser ibland. Men när jag raderar koderna så startar bilen hur enkelt som helst??

Har provat att rengöra spjällhuset och även bytt packning samt att jag har bytt främre lamdan men får ändå felkod på båda.

Hur ska jag ta mig till och någon som vet vart problemet kan ligga?? Tacksam för all hjälp kan få mvh!
av HenrikJohansson
Menar du att startmotorn går i 6-7 sekunder tills motorn startar?
av HenrikJohansson
Du skriver att när du raderat koderna startar bilen normalt, är det ett återkommande problem och konsekvent lösning?

Har du förresten dubbelkollat tändstiften så det inte bara är de som misslyckats med att tända?
av V70VolvoKrille
HenrikJohansson skrev: ons 19 aug 2020, 18:02 Du skriver att när du raderat koderna startar bilen normalt, är det ett återkommande problem och konsekvent lösning?

Har du förresten dubbelkollat tändstiften så det inte bara är de som misslyckats med att tända?
Det återkommer hela tiden, ska kolla hur tändstiften ser ut sen
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Kolla tändspolarna. Och kablarna och kontakterna som går till varje spole.. Kablarna brukar bli dåliga med överslag mot toppen som följd. Men jag tycker inte det låter riktigt som dina symtom.
Soppa pumpen kan vara nått o tänka på.
Soppa pumpsrelät skulle jag kolla före pumpen.
Listan kan göras längre.
ETS lampa har enl vad jag fått höra både med gasspjället o gas pedalen att göra.
Möjligt att det ligger bakom de spontana varvtalsökningarna.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Erik Å
ETS tänds också om lägesgivaren på kopplingspedalen är utsliten. Tro mig, har varit där :-) Men vanligaste orsaken är väl utslitet Marelli-spjällhus... Syns på felkoderna
Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]

Volvo S60 T3 2012 bytesråd

Har nu provkört den men måste säga[…]

Kan vara så. Värt att tänka p&arin[…]