Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vo97
Elektroniklampan lyser och avlästa koder är 451,453,543,452,454. Samtliga felkoder säger emmisionsöverskridande, vad är det som förorsakar dessa felen.
Felen uppträdde 100 mil efter kamremsbyte där alla delar som fördelare rotor tändstift filter och ny vevhusventilation och olja.
Användarvisningsbild
av Hasse53
Kolla så inget har hänt med fördelarlocket eller rotorn, sitter det fjädrande mittstiftet kvar i locket? Eventuellt kan du byta tillbaka till det gamla fördelarlocket samt rotor för att prova om felet försvinner.
av vo97
Har bytt tillbaka till gamla fördelarlocket och rotor, ska åka och köpa nya tändkablar så får se hur den beter sig nu.
av vo97
Byte till gamla fördelarlock och rotor hjälpte inte, misständer fortfarande på alla fem cylindrar. Det som kan påverka att den misständer på alla cylindrar tänkte jag är tändspole eller tändkabel mellan spole och fördelare, lossade kabeln från tändspolen och fann att kontaktstiftet i tändspolen var nästan helt bortbränd. När jag bytte fördelarlock så kontrollerade jag alla tändkablar mellan tändstift och fördelarlock men lät tändkabeln sitta i tändspolen och där var felet.
Tack för tipsen det underlättade felsökandet.
Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]

Volvo S60 T3 2012 bytesråd

Har nu provkört den men måste säga[…]

Kan vara så. Värt att tänka p&arin[…]