- sön 18 mar 2007, 14:22
#93568
Hej
Jagh ar fått lite problem nu när jag kopplat in nya mätare på min 850 turbo-94.
Laddtryck fungerade fint, så även vattentemp då laddtrycket mäts med vaccumsystemet vilket inte kräver någon extra givare. Vattentempen accepterade originalgivaren verkar det som.
Men....Oljetrycksmätaren accepterade inte original givaren, så fort jag startar så går den i bott och stannar där.
Sen har det dykt upp ett problem som ger mej kalla kårar. När jag startar så tänds en lampa som säger att det är fel på motor elektroniken.
Det har ju förstås att göra med att jag kopplat in dessa mätare, men är det bara för att mätarna orsakar någon form av obalans i systemet eller är det ett verkligt fel, på t.ex givare?
Förstår att det kan vara svårt att ge svar med dessa knapphändiga uppgifter, men kanske är det någon som stött på samma problem?
/mvh/Joakim
Jagh ar fått lite problem nu när jag kopplat in nya mätare på min 850 turbo-94.
Laddtryck fungerade fint, så även vattentemp då laddtrycket mäts med vaccumsystemet vilket inte kräver någon extra givare. Vattentempen accepterade originalgivaren verkar det som.
Men....Oljetrycksmätaren accepterade inte original givaren, så fort jag startar så går den i bott och stannar där.
Sen har det dykt upp ett problem som ger mej kalla kårar. När jag startar så tänds en lampa som säger att det är fel på motor elektroniken.
Det har ju förstås att göra med att jag kopplat in dessa mätare, men är det bara för att mätarna orsakar någon form av obalans i systemet eller är det ett verkligt fel, på t.ex givare?
Förstår att det kan vara svårt att ge svar med dessa knapphändiga uppgifter, men kanske är det någon som stött på samma problem?
/mvh/Joakim
850 Turbo, 16T, fullflödes DP - 250hk lågt räknat