- fre 15 maj 2020, 15:11
#1379942
Volvo 855 med 10v motor. har problem med att vevhusventilationen sätts igen ofta. Bilen körs ganska korta sträckor och jag förstår att det är ett problem. Har en 745 -90 med 230f som gått dubbelt så långt som körs ungefärligt lika lite, men har inga problem med den. 745-an har betydligt grövre slangar från vevhusvent och är ansluten direkt till insugningsröret. 855 med 10v har en smal slang som ansluts till insuget före gasspjället.
Är det någon här på forumet som har någon bra lösning på att koppla för att få bättre sug till oljeavskiljaren, jag har fundering på att försöka göra en extra anslutning på oljepåfyllningslocket
Är det någon här på forumet som har någon bra lösning på att koppla för att få bättre sug till oljeavskiljaren, jag har fundering på att försöka göra en extra anslutning på oljepåfyllningslocket