Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Junkbuster
Hejsan! Har en Volvo V70 års 00 motor B5244S2

Har något jävligt märkligt. När jag låter bilen stå på tomgång så skakar bilen lite. När jag kör så skakar bilen lite också. Även när jag trycker ner kopplingen och lägger i växlen (N) neutral.
Även då skakar bilen också.

Har kollat under bilen. Ska byta, stötdämpare båda bak. Ska byta fjädrar båda bak. Även ska jag byta motorfäste som sitter under motorn.

Något mer man bör kontrollera? Kollade avgasröret. Då låg en del mot karossen och lät. (det är åtgärdat) men fortfarande ljud.

Blir lite fundersam.. :x :bored:
Användarvisningsbild
av Erik Å
Går motorn på alla fem cylindrarna då? Skulle den misstända på en så skakar det..
Användarvisningsbild
av Erik Å
Det var inte svar på frågan :-D Kan ju ha fortfarande ha tappat komp eller insprutning på en cylinder.. Har du provat injection cleaner?
Har du rotor och tändkablar på en -00? Märkligt, min har tändspolarna direkt på stiften :P
Användarvisningsbild
av Erik Å
Hur ser bränsleförbrukningen ut, är den som vanligt? Har den hoppat upp 20% så finns det goda skäl att misstänka att du har fått en fyrcylindrig motor :-D
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]

Polestar 2 är trevlig att köra, men f&[…]