Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Brandis
2016: har bytt tändstiften, fördelaren, tändkablar, rotor, bränsle filter,
2019: bränsle relä, tempgivare luftfilter, tempgivare termostatshus, termostat, Kamaxelgivaren, tändlägegivaren... beställt från autodoc 1/11...tändspolen och map sensor..byta sedan vet jag inget mer....
Startar bilen funkar utan problem... sedan åker ca 10 min stoppar bilen och startar den igen efter 5-10 min då rycker den och får köra på startmotor ca 15-30 sekunder då får jag hålla motorn på högt varv några minuter ... sedan går jämt !
Vad kan strula ??
Nu även tändspolen och mappsensor bytt....
Samma problem startar utan problem .. kör bilen runt 3 km stannar bilen .. startar efter 10 min då svår startad... gnista kommer
Funderar kan det vara startmotorn 🤔
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Om startmotorn drar runt motorn bra även fast det inte startar då är det inte startmotorn.
Skulle det vara gräsklippar syndromet skulle den väl inte starta bra från början kan jag tycka.
Bränslepumpen?
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
av Brandis
Startar bra kall motor.. kör ca 3 km .. startar igen efter ca 10-15 min då funkar ej.... väntar över 30 min då går det... strul ljummen motor.. men ej kall motor ??
av Brandis
Rotor fördelare ser bra ut.... åker längre turer inga problem... känns konstigt detta ... se min lista vad som är bytt...
Bilia sa byt startmotorn
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Startmotor tvivlar jag på, om den snurrar som den ska(det hörs ju rätt tydligt). Det som ev. kan påverka är om startmotorn går lite trögt så systemspänningen sjunker under ~9V när startmotorn snurrar. Då startar inte styrboxen och då kan du veva på startmotorn hur länge du vill, den kommer inte starta iaf :p
Det borde vara ett mer konstant problem dock om det var felet... Men det skadar väl inte att mäta batterispänningen när startmotorn snurrar och veta säkert.

Du skriver inget om du har kollat felkoder... Det kan du ju göra om du inte gjort det. På en -95a har du en liten diagnosbox under huven så det är busenkelt att kolla koder(se klistrad tråd i denn forumsdel).
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]