Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av storamannen
HEj,jag har en 850 årsm 97,bilen drar tjuvström,var ska man börja leta?har stängt av lampan i bagaget och tagit ut cd:n,har hört att kontakten till dragkroken kan vara tjuven,är det någon som har någon lösning,måste ju ha bilen till jobbet ju

Ps.köpte nytt batteri innan jul förra året.Ds
av christer.d
kolla makeupp speglar om du har såna som är med belysning
av Frigge
För att kunna hitta problemet bör du har en Amperetång inkopplad på samma gång du tar bort en säkring i taget, detta gör du tills du ringat in felet.
av olson
storamannen skrev:HEj,jag har en 850 årsm 97,bilen drar tjuvström,var ska man börja leta?har stängt av lampan i bagaget och tagit ut cd:n,har hört att kontakten till dragkroken kan vara tjuven,är det någon som har någon lösning,måste ju ha bilen till jobbet ju

Ps.köpte nytt batteri innan jul förra året.Ds
Spola rent med högtryck så all oxid försvinner. Spraya på 5-56. Hjälper det inte kan du få öppna den och ta bort oxid på insidan oxo.
av Kena
Testa på nått halvmörktställe, ta av batteriskon plus el. minus. Dutta med skon mot polen på batteriet, blixtrar det lite tjuvar det ström. Ta sedan bort säkringar en och en och dutta mellan varje. När det slutar blixtra har du boven. Detta går inte om du har nått som drar väldigt lite ström, men är en enkel grej du kan göra på parkeringen.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Nu finns det lite kondensatorer här och var i bilen som ska laddas upp när man kopplar på batteriet. Därför blir det en liten strömspik, så att det gnistrar lite behöver inte vara onormalt. Amperemeter is the shit.
Användarvisningsbild
av storamannen
Tack alla som kom med förslag på vad det kunde vara,jag sprutade in nästan en halv flaska 5-56 i dragkrokskontakten och batteriet har hållt strömmen nu i 48 timmar så det var nog där felet låg :)

Tack än en gång,utan er hade jag nog hållt på att krabba ännu,hehe
av Kena
Bra, då har du nog hittat felet. Ta isär kontakten och rengör eller byt, 5-56 brukar vara just 5-6 minuter det funkar.
av aTommyC
Har tilsvarende problem med V70 '99 TDI. Trekker ikke mer enn 20-30mA når bilen er låst og lukket, men batteriene dør likevel i løpet av noen dager. Noen som har idéer? Lading er helt topp, batteriet har tilsynelatende optimale forhold når bilen er i bruk.
Användarvisningsbild
av Janne3
Har du belatnings prövat ditt batteri , så att inte det är trött
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]