- lör 21 sep 2019, 19:38
#1338303
Var det från fabrik eller enbart vid byten?
(numera har man ju frångått detta med limning)
Har en 97:a med aut och 9000mil som är helt stum o tight i drivaxlarna, haft den sedan 7000mil.
Min andra en 99:a med man och 16000 mil är glapp och klonkandes i drivaxlarna, haft den sedan 8000mil.
Nu klonkar det till vid backning efter att ha kört framåt.
På Volvo butiken idag nämnde en f.d.mek att man schimsade bort glapp i drivlinan, men då tänker jag att det är väl arbetstid som är dyrbarast, så byte av drivknutar är väl mest försvarbart.
(numera har man ju frångått detta med limning)
Har en 97:a med aut och 9000mil som är helt stum o tight i drivaxlarna, haft den sedan 7000mil.
Min andra en 99:a med man och 16000 mil är glapp och klonkandes i drivaxlarna, haft den sedan 8000mil.
Nu klonkar det till vid backning efter att ha kört framåt.
På Volvo butiken idag nämnde en f.d.mek att man schimsade bort glapp i drivlinan, men då tänker jag att det är väl arbetstid som är dyrbarast, så byte av drivknutar är väl mest försvarbart.
BMW i3 sportpaket 2019 (slitbil t/r arbetet + vinterkörning i saltslask)
S70 2,5T 193hk man 1999 blir skattefri 2028-nov
S70 2,5 170hk aut 1997 blir skattefri 2027-mars
S70 2,5T 193hk man 1999 blir skattefri 2028-nov

S70 2,5 170hk aut 1997 blir skattefri 2027-mars
