Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Freddan L
Tja jag åker v70tdi-98, undrar hur värmaren funkar (har ej tidur). Ska den slå till och gå av sig själv??Min är stendöd har ej funkat på länge. Måste man in på verkstan för att få fart på den eller har ni några tips? Tack på förhand
Användarvisningsbild
av Sparkz
Antagligen har du felkoder på misslyckade startförsök, och dom måste bort innan värmaren ens tänker försöka igen. Kräver instrument, så ett verkstadsbesök är nog nödvändigt.
av Freddan L
OK Tack då vet jag. Hur fan funkar den där värmaren??? känner den av temperaturen och slår till av sig själv eller startar den när man startar bilen?? (RO) rocka på :-E
Användarvisningsbild
av Sparkz
En diesel är så effektiv att det blir dåligt med värme över till kupén, därför sitter värmaren där som tillsatsvärmare. Tiduret är tillbehör så du kan använda den som parkeringsvärmare. Den ska alltså starta automatiskt när du startar med kall motor.
av lowlow
Jag har en 855 TDI -97 som jag vill koppla in en strömbrytare för manuell inkoppling av dieselvärmaren på, mitt tidur är bortplockat av tidigare ägare, och jag vill inte kosta på ett nytt förräns jag vet om värmaren fungerar. Är det någon som gjort detta på sin bil, eller vet hur man gör det?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Grön kabel från tiduret till styrenheten på värmaren, #14 på styrenheten.
Skicka ström på den så ska värmaren starta.
Men har den stått still ett tag är det stor risk att den behöver lite service...
av lowlow
Tackar för snabbt svar. Provat nu, men den startar inte :cry: . Provat alla komponenter för sig och de fungerar, men inte tillsammans. Antar att det får bli verkstadsbesök..
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Tack så mycket för kritiken, förl&[…]