Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag har en gammal trotjänare som passerat 500000 på räknaren, V70-99. Pga. passagerardörr i baklås och 0 tid att försöka bända o bryta loss (samt lite annat smått fix) så fick den ställas av när det inte gick att besiktiga. Köpt en S70-99 som knappt är inkört på 21000 mil.. Dock fick vi bara med en fungerande fjärrdosa till den. Då både jag och frugan använder bilen lite omväxlande så hade det varit kanon att ha var sin, så slipper jag öppna med nyckel och få igång larmet om frugan låst sist.

Går det, och i så fall hur, att byta några delar (vilka:) mellan bilarna så att vi kan använda V70-fjärr (och nycklar om det behövs, men det gissar jag inte är aktuellt)? Är det någon mottagare/kodbox någonstans man kan koppla ur byta mellan bilarna? Mer?
(V70 blir troligen skroten framöver, men tänkte försöka hinna plocka några reservdelar på den först... bl.a. detta om det går). Kan tillägga att själva centrallåsmekanismen funkar på bägge bilarna, det är bara att jag vill kunna använda V70-fjärrarna till S70-n och tvärtom.

Tack i förväg för informativa svar :)
Vad jag vet så sitter kodningen av fjärrkontrollerna i styrboxen, så det enda alternativet är att ta med sig kontrollerna från V70in och åka till volvo för att få dom programmerade till din S70. Det går inte programmera fjärrisar själv på x70 tyvärr, inte utan specialutrustning för tiotusentals kronor, och jag tvivlar på att du har en sån maskin i bakfickan :P
Det går att flytta styrboxen från en bil till en annan.om ni inte vet vad ni pratar om så är det bättre att vara tyst. Hitta en bil på skroten med tillhörande dosor sen under ratten sitter boxen som man måste ta med sig för annars funkar det inte. Lycka till
Premium Sound - inget ljud

Starta om med hemknappen och starta om bilen.

Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]