Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rnnvolvo
Hej.
Har problem med att det trycks ut olja lite överallt kring motorn.
Har haft den på verkstad där de rensade kanalen från oljefällan ner till tråget. Jag har själv tidigare bytt oljefällan samt returröret ner till turbon.
Men trots det så verkar det vara för högt tryck i motorn. Det fuktar kring påfyllningen och kring tråget och lite över allt.

Vad göra, finns det fler ställen där det kan vara tätt? Eller kan det var något annat?
Tacksam för inputs.
Mvh
Rikard
av jbl
Kan ju vara så att den täta vevhusventilationen har gjort att tråg packningen gått.

Olje påfyllningslocket har ju en packning du kan kontrollera skicket på. Den går att vända på om man vill. Men det finns nya på Volvo om inte annat.

Blåser det mycket ur oljestickhålet med stickan urtagen så är det nog sannolikt täppt nånstans.
av rnnvolvo
Tack för input..........men.
Trågpackningen är ny sen de på verkstaden hade bort och gjorde rent ventilation.
Men jag har läst runt lite på andra "case" i forumet och sett lite på om packbxoen till vevaxeln kan vara paj. Jag skall lämna i bilen och få motorn ordentligt rengjord och skall sen se om jag mer precist kan lokalisera vart oljan kommer ifrån. Just nu är det olja överallt, det ser ut som det liksom sprayar olja.

Mer förslag tas tacksamt emot.

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]