- fre 11 maj 2018, 22:36
uuu.JPG (17.67 KiB) Visad 1725 gånger
Jag måste byta ett lås på bilen, för någon av låset har en trasig brytare, så bilens dator tror att någon dörr är öppen. Men hur kan jag ta reda på vilket lås som felar? Skulle va skön om man slapp ta loss alla paneler. Jag hade hoppats på att den röda lampan i dörren skulle synas när dörren är stängd, men icke. Det kan väl också vara bakluckans lås(?)
Hmmm. Kom på en lösning, men kräver att jag tar bort panelerna. Ta bort panelen, dra ut strömsladden till låset(finns väl en sådan att dra ut hoppas jag) Stäng sen dörren o vänta på att innerbelysningen i taket slocknar. Men hoppas ni har lättare tips :)
Slutligen, Hur tar man bort den vita plast-"luckan" som sitter i detta hål? (se bild)
Hmmm. Kom på en lösning, men kräver att jag tar bort panelerna. Ta bort panelen, dra ut strömsladden till låset(finns väl en sådan att dra ut hoppas jag) Stäng sen dörren o vänta på att innerbelysningen i taket slocknar. Men hoppas ni har lättare tips :)
Slutligen, Hur tar man bort den vita plast-"luckan" som sitter i detta hål? (se bild)